Storing
Storing GoodWe

Heb je een GoodWe omvormer bij HalloStroom gekocht of gehuurd en is er iets mis?

Wanneer dit het geval is (en je hebt het systeem gekocht of gehuurd bij HalloStroom), kan je direct contact opnemen met onze collega’s van operations via 030 767 01 41. Zij zullen je helpen met het probleem.


De omvormer heeft drie lampjes. Hieraan kan je meteen al zien wat er aan de hand is:

  • Bovenste lampje (oranje) -> internet:

Brandt het lampje -> dan is er een constante verbinding met internet,
Knippert het lampje -> dan is er geen of een slechte verbinding met het internet

  • Middelste lampje (groen) -> actief:

Brandt het lampje -> de omvormer werkt. Er wordt energie opgewekt

  • Onderste lampje (rood) -> foutmelding:

Het lampje hoort niet te branden
Brandt het lampje -> dan is er sprake van een foutmelding. Wij adviseren je in dit geval direct contact op te nemen met onze klantenservice

 

De omvormer staat uit (er brandt geen lampje)
Zoals boven aangegeven activeert de GoodWe omvormer wanneer er een minimale hoeveelheid spanning is opgewekt. Dit houdt in dat de omvormer uit staat wanneer het donker is (vaak in de avond en vroege ochtend).


De applicatie (app) geeft niks aan
Wanneer je applicatie geen opwek laat zien, kan het aan 2 factoren liggen:

 

  • Er is geen (stabiele) verbinding met het internet

Het kan soms zijn dat de applicatie geen opwek laat zien. In veel gevallen betekent dit dat de omvormer (tijdelijk) geen contact heeft met het internet. In dit geval knippert het bovenste lampje en wordt er geen data doorgegeven aan de app.
Dit betekent niet dat de omvormer niet werkt. De data wordt eigenlijk niet verzonden naar de app, waardoor deze niet online in te zien is.

Deze storing is gemakkelijk op te lossen door de omvormer weer te koppelen aan het internet. In de handleiding (en filmpje) hieronder vind je een stappenplan om de omvormer weer te verbinden met de WIFI.

Dowload hier:   Handleiding koppeling Goodwe omvormer op Wi-Fi

 

  • De omvormer geeft een foutmelding aan

Brandt het rode lampje? Dan is er helaas sprake van een foutmelding. Dit is het geval wanneer het onderste lampje van de omvormer brandt of knippert.
Wanneer dit het geval is, kan je direct contact opnemen met onze collega’s van operations via 030-767-0141. Zij zullen je helpen met het probleem.